Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace dospělých k formálnímu vzdělávání
Říhová, Hana ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na sféru formálního vzdělávání dospělých, především pak na motivaci dospělých k návratu do formálního vzdělávacího systému. Je zde vymezen základní pojmový aparát (celoživotní učení, dospělý jedinec, vzdělávání dospělých, formální vzdělávání, motivace a bariéry) s využitím odborné literatury českých i zahraničních autorů. Práce přináší přehled možností, které dospělí v oblasti formálního vzdělávání mají, a to na všech úrovních vzdělávacího systému. Zároveň jsou popsány bariéry, kterým dospělí musí čelit při zájmu o vzdělávání. Součástí práce je kvantitativní empirické šetření provedené formou ankety, nashromážděná data byla vyhodnocena a dále okomentována. Výzkumné šetření předkládá konkrétní motivace a bariéry u dospělých v průběhu dalšího formálního vzdělávání. Klíčová slova formální vzdělávání, celoživotní učení, vzdělávání dospělých, učení se v dospělosti, motivace a bariéry ve vzdělávání dospělých
Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání
Suchomelová, Kristýna ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem "Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání" je zjistit, co motivuje dospělé k dalšímu vzdělávání a co jim naopak ve vzdělávání brání. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část se snaží o přehledné shrnutí základních poznatků o problematice s využitím odborné literatury domácích i zahraničních autorů. Druhá, empiricky zaměřená část, obsahuje popis vlastního výzkumného šetření. Cílem šetření je postihnout motivy dospělých k účasti na dalším vzdělávání a odhalit nejčastější bariéry, překážky této účasti. Šetření bylo provedeno formou ankety a snaží se ověřit na příkladu zvolené společnosti závěry vyřčené v teoretické části. Klíčová slova: Celoživotní učení, další vzdělávání dospělých, systém dalšího vzdělávání, motivace ke vzdělávání, bariéry ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Osoby se zdravotním postižením při vstupu na vysokou školu
Osúchová, Veronika ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Tato práce se zaměřuje na osoby se zdravotním postižením při vstupu na vysokou školu v konkrétní fázi životního cyklu. Tato konkrétní fáze životního cyklu se nazývá vynořující se dospělost - emerging adulthood a je rámována věkem 18-25 let. Jedná se tedy o mladé dospělé, kteří zažívají důležitý milník jejich života - v tomto případě je tím milníkem vstup na vysokou školu. Tato skupina osob se musí vypořádat nejen se svým handicapem, ale také s tlakem, který je s touto fází spojený. Jedná se o tlak především ze strany rodiny, školy, ale i celé společnosti. Hlavním cílem této bakalářské práce bylo tedy zjistit, jaké jsou podmínky osob se smyslovým a tělesným postižením na Univerzitě Karlově při vstupu na vysokou školu a při následném studiu na této univerzitě. Snažila jsem se u těchto osob zmapovat fázi vynořující se dospělosti a odhalit společné znaky. Dílčími cíli pak bylo odhalit nejčastější překážky, s kterými se ve své cestě za dosažením vysokoškolského titulu mohou tito studenti setkávat. Chtěla jsem také odhalit, jak funguje pomoc a podpora ze strany státu a jak funguje pomoc a podpora ze strany Univerzity Karlovy pro studenty se zdravotním postižením v této konkrétní fázi životního cyklu. To vše v kontextu možné pomoci a podpory ze strany sociální a vysokoškolské politiky. Výsledky byly zjišťovány...
Bariéry ve vzdělávání dětí ze sociálně vyloučených lokalit očima jejich rodičů
Tichá, Kateřina ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá žáky ze sociálně vyloučených lokalit a jejich vzděláváním. Teoretická část definuje pojem sociálně vyloučená lokalita a zabývá se výraznými znaky, které ovlivňují život osob zde žijících. Dále je charakterizována romská menšina, která je často se sociálním vyloučením spojována, a bohužel je i nadále v sociálně vyloučených lokalitách četně zastoupena. Hlavním tématem je sociálně znevýhodněný žák, zohledněny jsou jeho potřeby a současné možnosti vzdělávání. Romským dětem a žákům je opět věnována zvláštní pozornost s ohledem na kulturní a etnická specifika. Praktická část je zpracována v podobě 12 případových studií, které popisují jednotlivé rodiny ze sociálně vyloučených lokalit a jejich přístup ke vzdělávání dětí. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo identifikovat bariéry, které z pohledu rodičů ovlivňují vzdělávání jejich dětí. Dílčí cíle se zaměřují na další okolnosti, které mohou rodiny v přístupu ke škole omezovat v souvislosti s jejich sociální situací. Výsledky výzkumného šetření poukazují na úzké propojení mezi nepříznivou sociální situací rodiny, kdy tyto okolnosti mají negativní dopad na školní vzdělávání dítěte. Sami rodiče právě tyto bariéry vnímají jako nejvýraznější. KLÍČOVÁ SLOVA Sociálně vyloučené lokality, romská menšina, sociálně znevýhodněný žák, povinná...
Motivace dospělých k formálnímu vzdělávání
Říhová, Hana ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na sféru formálního vzdělávání dospělých, především pak na motivaci dospělých k návratu do formálního vzdělávacího systému. Je zde vymezen základní pojmový aparát (celoživotní učení, dospělý jedinec, vzdělávání dospělých, formální vzdělávání, motivace a bariéry) s využitím odborné literatury českých i zahraničních autorů. Práce přináší přehled možností, které dospělí v oblasti formálního vzdělávání mají, a to na všech úrovních vzdělávacího systému. Zároveň jsou popsány bariéry, kterým dospělí musí čelit při zájmu o vzdělávání. Součástí práce je kvantitativní empirické šetření provedené formou ankety, nashromážděná data byla vyhodnocena a dále okomentována. Výzkumné šetření předkládá konkrétní motivace a bariéry u dospělých v průběhu dalšího formálního vzdělávání. Klíčová slova formální vzdělávání, celoživotní učení, vzdělávání dospělých, učení se v dospělosti, motivace a bariéry ve vzdělávání dospělých
Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání
Suchomelová, Kristýna ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem "Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání" je zjistit, co motivuje dospělé k dalšímu vzdělávání a co jim naopak ve vzdělávání brání. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část se snaží o přehledné shrnutí základních poznatků o problematice s využitím odborné literatury domácích i zahraničních autorů. Druhá, empiricky zaměřená část, obsahuje popis vlastního výzkumného šetření. Cílem šetření je postihnout motivy dospělých k účasti na dalším vzdělávání a odhalit nejčastější bariéry, překážky této účasti. Šetření bylo provedeno formou ankety a snaží se ověřit na příkladu zvolené společnosti závěry vyřčené v teoretické části. Klíčová slova: Celoživotní učení, další vzdělávání dospělých, systém dalšího vzdělávání, motivace ke vzdělávání, bariéry ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.